tiistai 8. kesäkuuta 2010

Aurinkoa ja ruokajuttuja

Kaheksan viikkoa jälellä. Alkaa olla mukavat ilmatkin. Oltiin viime viikolla parina päivänä puistossa hengailemassa ja ottamassa aurinkoa ja sunnuntaina ulkouimala oli ihan tupaten täynnä. Ikään nähny niin paljon väkeä kerrallaan tuommosessa paikassa. Ja mä oon valkonen kun pullataikina. Saksalaiset on luonnostaan jo tummempia kun mä, ja ne on varmaan alottanu kesän solariumin kautta, joten loistan porukasta kilometrien päähän. En mä ihan näin hyvin erotu Suomessa.

Gosia oli viime viikon täällä. Eillen se sitten lähti Düsseldorffin shoppailuretken jälkeen lentokentälle oottamaan aamukonetta Puolaan. Aleksandra parku että taas se hänet jätti. Hmh.
Ja Gosia on nyt sitten vissiin oikeasti tulossa kesällä Suomeen. Se puhku intoa että onko siellä järviä lähellä, hän haluaa semmoseen uimaan. Hah, järveen ja saunaan. Ja elokuussa on toivottavasti vielä lämmintäkin. Eksoottinen loma tytölle.

Täällä lentää ilmassa semmosta puun siitepölyhöttöä. Se menee mun nenään ja mua aivastuttaa ihan järettömästi. Eillenkin pärskin enemmän kun olis terveellistä ja suotavaa. Ei kyllä kutita silmiä eikä oo nuhakaan, vaivastuttaa vaan.

Varasin jo lennotkin Suomeen. Heinäkuun toisiks viimesenä saa sitten isä käyä hakemassa Tampereelta. Varasin vaan yhen matkalaukun. Pitää varmasti laittaa osaa etanapostissa menemään eeltä. Hullua että se tulee melkeen puolet halvemmaks kun mitä Ryanairille ottais toisen laukun. Plus että ei tarvihe keskellä yötä sitten vihasena ja väsyneenä raahata montaa kymmentä kiloa matskua. Vähemmästäkin kimpaantuu.

Ja kersat kärkkyy mun tavaroitani. Jaakko lähetti jo toisen kerran tämän Saksan aikana viestiä että tarviitko stereoitas, paljon tahot niistä. Piti viimen luvata lähteä käyttämään sitä Keskisellä sitten elokuussa niin saa omat eikä tarvihe mun omia kyttäillä.

Täällä kaikki on laihutuskuurilla. Gosia oli pari viikkoa sitten alottanu proteiinidieetin. Kuulemma ekan viikon sai syyä pelkkää lihaa, ja nyt pelkkää lihaa ja vihanneksia. Se sai melkeen hepulin kun ehotin että ostetaan semmoset hedelmäkipot. Ei kuulemma kuulu kuuriin. Huoh. Ja Aleksandra alotti nyt saman. Se onkin pari kuukautta valittanu lihoneensa. Kyllä se onkin. Kaikki on täällä vaihon aikana lihonu jonkun verran. Paitsi Nikki, se on laihtunu aika paljon.
Mutta meinas mua vähän huvittaa ja välillä ärsyttääkin. Jos oltiin jossain, ja mulla sattu olemaan laukussa joku mysli- tai suklaapatukka, niin Gosian kommentti oli: Mä vihaan sua. Oon laihiksella. Anna mulle pala.
Järkeä. Onko?
Mä en kyllä ala laihikselle. Aina kun yritän niin lopputulos on se että huomaan lihoneeni kolme kiloa. Joten näh, anti olla.

Mutta oon kumminkin miettiny ruokajuttuja. Ihan tämän paikallisen Mensasysteemin kannalta. Täällä kun menee mensaan, eli opiskelijaruokalaan syömään niin liukuhihnalla tulee tarjotin jossa on muutama syvennys ja niihin on lapattu tasamäärät ruokaa. Yleensä hommaan kuuluu pääruoka, joko yhessä tai kahessa syvennyksessä, plus salaatti/vihannessysteemit ja jälkkäri. Juoma ei kuulu hintaan, leipä ei kuulu hintaan.
Mun on niin ikävä Lozzia.

Oon miettiny myös Saksajuttuja yleensä. Jos joutuis joskus lähtemään Saksaan töihin, niin en mä kauhean pahana ehkä loppujen lopuks pitäis. Tästä osavaltiosta pysyisin vaan kaukana. Etelään voisin mennä. Siellä on kuulemma lepposta. Mutta noin maisemanvaihoksen kannalta vois ehkä seuraavan kerran lähteä johonkin enkkulaan. Irlantiin vaikka. Jos kävis ensin lomalla vaan, mutta pitäähän sinne päästä.

Joo-o.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti